27 november 2013

Sommarminnen


Det är mindre än en månad kvar till jul och här sitter jag och tänker tillbaka på sommaren. Vi har en vinter framför oss och det är nu min inspiration och odlingslust tar vid igen. Efter att ha invintrat trädgården och växthuset så börjar planeringen för nästa säsong.
Det är under vinterhalvåret som jag kan utvärdera vad som blev bra och vad jag kan ta med mig till nästa sommar och göra det bättre eller annorlunda.
Jag har redan börjat planera min nästa rabatt, vilka växter som skall få byta plats och vilka kryddor/örter som skall tillkomma.


Vad har jordgubbar och röda vinbär gemensamt förutom färgen? Jo, de är båda rika på C-vitamin och kalium (där röda vinbären dock vinner faktiskt)
Jordgubbarna däremot innehåller bra med folat medan röda vinbären är rika på K-vitamin.

Ett tips är att tillsätta frysta hallon i vanligt vatten.
/Sofia

Ps. Håll utkik efter nästa recept jag lägger ut här på bloggen.
Nöt och glutenfria chokladmuffins inför helgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar