21 november 2013

Smoothie

Hemma hos oss älskar vi smoothies. Det går verkligen att variera dem otroligt mycket.
Det kommer antagligen dyka upp lite olika varianter nu och då här på bloggen.
Idag kommer det ett recept som jag använder som bas.

Smoothie ca. 750 ml

2 frukter 
1/3 burk kokosmjölk
2 dl havredryck eller liknande
2 dl frysta bär 

Jag börjar med att mixa frukten tillsammans med kokosmjölken och tillsätter sedan havredrycken och bären.
Servera gärna med en gång!

Jag använder mig oftast av banan och/eller päron. 
Kokosmjölken gör att det blir en härligt krämig konsistens och är mättande.
Havredryck väljer jag för att den är naturell i smaken och känns inte så söt. (Ej havredryck vid celiaki)
Frysta bär gör smoothien lite tjockare.

Tips: Blanda i lite mandelmjöl, havrekli, nyponskalmjöl eller näringspulver på grönsaker/bär.
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar