7 januari 2014

Söta linsbiffar

Som sagt skulle jag försöka mej på att göra vegetariska biffar. De blev goda. Dock kunde jag både saltat och kryddat lite extra, det får jag göra nästa gång. Som ett av fyra nyårslöften tänker jag laga vegetarisk mat en gång i veckan så det kommer troligtvis dyka upp lite olika vegetariska maträtter här framöver. 

Ingredienser:

2 dl okokta ekologiska röda linser
250 g sötpotatis
2 ekologiska ägg
2 msk ekologiskt potatismjöl
1 dl ekologiskt bovetemjöl
1/2 ekologisk citron
havssalt
peppar
ekologisk torkad timjan
ekologisk paprikakrydda
ekologiska sesamfrön

Gör så här:

Koka de röda linserna på svag värme i 10 min.
Finriv sötpotatisen.
Blanda sedan ihop alla ingredienser utom sesamfrön. Citronen pressas.
Strö ut sesamfrön på en tallrik och klicka en stor sked smet på sesamfröna. Vänd med stekspade.
Stek sedan biffarna på medelvärme på båda sidor med lite smör i en stekpanna.


Hoppas det smakar!
Sannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar