28 januari 2014

Min 1 åring

Sonen blir snart 1 år. Det är helt otroligt hur fort tiden kan gå ibland och samtidigt så långsamt. Tittar jag på sonen så har 1 år gått så fort, han har utvecklats från en liten hjälplös bebis som behöver mig till 100%, till att bli en liten pojke som går och har sin egen starka vilja och personlighet. Vi har även äntligen fått bra rutiner i familjen.

Men tittar jag tillbaka på allt som jag har gjort och det som har hänt under året bortsett från mina barns utveckling så känns året långt. 
Vi har gjort lite små renoveringar och förändringar i huset och på tomten. Det har varit en vinter, vår, sommar, höst och vinter igen. Jag har utvecklats som person, lärt mig hantera sorg och saknaden av en nära vän, blivit en "rutinerad" tvåbarnsmamma, hunnit känna på att få jobba lite smått, hanterat bristen på tid för sig själv, försökt ta vara på de stunder som getts att vara bara Sofia för en stund, försökt att inte ta min make för given utan ta vara ännu mer på vår relation och har nu börjat vara heltidsmamma igen. Ja, skulle kunna göra listan längre men det får räcka här.

Ett händelserikt år helt enkelt! 

Tänkte dela med mig av hur dagarna för 1 åringen kan se ut.

Ammar någon gång mellan 5 och 7.
Kring 7 - Försöker vi väcka honom om han inte redan vaknat.
8.30 - Frukost (gröt)
Ca. 9 - förmiddags lur upp till 1,5 timme (får sova längre vid behov)
Ca. 10.30 - litet mellanmål
12 - Lunch
Någon gång kring 14 - 14.30 - amning och mellanmål
Ca. 15 eftermiddags lur upp till 45 min. (Skulle det bli vid 16 någon dag blir det 20 min, för att få rätt tid på kvällen)
16.30-17. Middag (sitter sedan med och pillrar i sig något när vi andra äter middag vid 17.30)
19 - amning
19.30 en flaska Ultra Care for kids
20 - god natt!

Det som är så härligt med rutiner är att vi alla mår så mycket bättre! 
Oj, nu har tiden gått fort igen. Dags att sova!
/Sofia





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar