16 januari 2014

Gul smoothie

Här om dagen bestämde jag mej för att testa göra en helt ny smoothie. En grön smoothie. Under tiden jag gjorde den sa min hjärna "nej! Det här kommer inte att blir bra" men jag kämpade emot mina instinkter. Ibland måste man ju bara testa något helt annat. Men tyvärr hade nog min hjärna rätt denna gång. Smoothien blev odrickbar! Min man tyckte dock att den var helt okej, konstigt nog. Jag kan ändå varna för att göra en smoothie på avocado, päron, kiwi, mandlar och nutdream. Det kan vara hasselnötssmaken i nutdream som förstörde det hela.

Nåja, igår lyckades jag bättre. Med en gul smoothie (400 ml).

Ingredienser:

1 ekologisk banan
1 ekologisk apelsin
1/4 dl havtornsbär
och
2 dl ekologisk risdryck
1/2 msk kokosmjöl
1/2 msk mandelmjöl
eller
1 dl vatten
1 dl kokosmjölk
1 msk mandelmjöl
eller
2 dl coconutdream
1 msk mandelmjöl

Gör så här:

Mixa frukt och bär tillsammans med 1 dl vätska.
Tillsätt övriga ingredienser och mixa en stund till.


Smaken är lite karibisk så ananas skulle säkert också vara gott i den här kombinationen.
Det får jag testa idag kanske.
Ha en fin dag!
Sannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar