17 mars 2014

Skav & Svamp

Jag tycker svamp är gott. Men det är inte så ofta vi äter det ändå. Här om dagen blev jag sugen och handlade jag lite ekologisk shiitake. Jag köpte även ekologisk tamari, vilken jag har hört ska vara både bra och god. Så idag blev det skav med svamp helt enkelt. Gott till ris, pasta eller potatis kan jag tänka mej. Receptet räcker till 2-3 portioner.

Ingredienser:
1 paket renskav (240 g)
120 g ekologisk shiitake
1,5 dl havredryck (eller ekologisk grädde)
2 tsk ekologisk tamari
1 tsk senap
havssalt
svartpeppar
cayennepeppar
ekologiskt smör

Gör så här:
Stek skavet i smör.
Dela svampen i lite mindre bitar och stek sedan i stekpannan tillsammans med skavet.
Krydda.
Tillsätt havredryck (och eventuellt redning om du önskar), tamari och senap.
Låt småputtra en stund.
Enkelt och snabbt att göra. Gott blev det också!
Sannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar