11 mars 2014

God hummus

Jag var och tränade på Friskis & Svettis gruppträningspass för mammor idag. Jag har gått på det passet regelbundet sedan hösten. Det är skönt att träna på förmiddagen (tis & tor kl. 10) och även praktiskt då man får tid till annat på kvällarna. Lilla tjejen trivs även väldigt bra med att se på mammor som tränar. Nu börjar hon även ta kontakt med både mammor och barn. Det är kul att se att man blir starkare och stabilare efter graviditet och förlossning. Nu är jag är nog till och med starkare än innan.

Hur som helst, tillbaka hemma var det dags för lilla tjejen att sova. Jag passade på att duscha. Men sedan var det ju dags för lunch. Idag blev det en lite enkel lunch men ändå god. Stekta ekologiska ägg, ekologisk selleri, ekologisk morot och riskakor med hummus och ekologisk paprika/ärtskott. Färgglatt och fint!


Receptet på hummusen som jag gjorde.

Ingredienser:

230 g ekologiska konserverade/kokta kikärtor
1/2 tsk havssalt
1 krm svartpeppar
1/2 tsk torkad basilika
1/2 tsk torkad oregano
1 tsk sambal oelek
1,5 msk ekologisk olivolja
1 msk ekologisk pressad citron (ca en halv)

Gör så här:

Koka/skölj kikärtorna.
Lägg alla ingredienser i mixer och mixa till en slät deg.
Förvara i kylskåp.












Ha en skön kväll!
Sannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar