25 mars 2014

En härlig söndag

I söndags var det lite mulet på morgonen men runt nio-tio började molnen skingra sig och solen tittade fram. Underbart! Fascinerande vilka härliga känslor som bubblar upp när solens strålar lyser upp hela tillvaron. Och vad man än gör så vill man bara ut, och njuta! Så var det iallafall för oss i söndags.

Jag (Sannah) och min man tänkte gå ut på en promenad och ta med lillan. Men ännu roligare hade det ju varit om Sofia med familj också ville hänga med.

Och det ville vi! Jag (Sofia) och min familj hade också tänkt på en promenad, men vi ville åka iväg till ett annat område i stan där det finns en fin promenadväg runt en sjö (Höglandsjön). Så det passade ju perfekt att de hörde av sig. Andra brorsan och hans fru hängde också med. Vi träffades alla tillslut för att promenera och det roliga var att alla hade trott att de var sena dit vi skulle mötas, men min familj blev sist. Det blev en härlig stund med olika samtal och barnen verkade också trivas med utflykten, även om min son ville gå själv mest hela tiden (eller bli buren). Vagnen har tydligen blivit tråkig. Tur att vi var många.

När vi, Sannah och co, kom hem var det bara att börja steka pannkakor. Fiffig som jag var slängde jag ihop smeten innan vi for iväg, så den hann svälla. Här har ni receptet. Oj så gott!
Utöver pannkakor, med bär och mosad banan, åt vi lite kött- och grönsakssoppa som fanns kvar sedan tidigare. Perfekt lunch efter en riktigt härlig tur ute i det fina vädret i en härlig gemenskap! Gott för både kropp och själ. Ett tips på bra uppladdning inför vardagens bestyr som tar fart varje måndag.

Med önskan om en fortsatt trevlig vecka!
Sannah & Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar