28 juni 2014

Tjuvkik från min trädgård

Känslan och tillfredställelsen av att kunna gå ut min trädgård och plocka av de örter/kryddor som jag vill ha är fantastisk. Jag har precis plockat min första bukett med pepparmynta och hängt upp den för att torka.

Att dessutom äta sina egen odlade gurkor är ju så gott. Jag skördar just nu
en gurka var och varannan dag. Imponerad över att de växer så bra trots de kalla nätterna.

Har man inte egen trädgård så finns möjligheterna att kunna odla själv om man vill.
Mycket går att odla i krukor och balkonglådor. Själv så har jag sallad, dill och ärter i balkonglådorna och vissa kryddor/örter i krukor. Vissa tomatsorter går också att ha på sin balkong.
Vet om de som odlar sin egen rabarber på balkongen dessutom.



Hoppas du får en bra start på helgen!
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar