6 juni 2014

Krydd-och örtrabatt

Jag har en början på min rabatt med mestadels kryddor och örter.
Men nu måste jag ta en paus någon vecka för att se hur allt tar sig och för att veta hur jag vill fortsätta.
Det har planterats nytt och det har flyttats på växter/blommor allt eftersom. De allra flesta växter har bara fått flytta till andra ställen. Tråkigt nog har inte min citrontimjan och lavendel velat ta sig i år så jag får väl se om det behövs lite förnyelse där. Men en vecka till kan de få på sig också.
Lite rensning av ogräs kring stenar och snygga till runt om rabatterna blir kanske nästa projekt.

Det jag i denna rabatt just nu har är:

Daggkåpa
Marockansk mynta
Pepparmynta
Dragon
Oregano
Smultron
Jordgubbar
Citronmeliss 
Rudbeckia

Sen på delen som inte syns är det lite vårlökar och perenner som redan fanns när vi flyttade hit.

Hoppas ni har en skön nationaldag och kan njuta av sommaren som faktiskt är här.
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar