19 maj 2014

Trädgårdsglädje

Mitt vardagsnöje består just nu mestadels av att fixa, rensa ogräs, plantera, leka, planera och njuta ute. Jag älskar våren när allting börjar komma upp i rabatterna och naturen blir mer och mer färgrik. Sommaren närmar sig verkligen nu.

Äntligen får jag gå omkring i smutsiga kläder och naglarna måste rensas varje gång jag kliver innanför dörren trots bra handskar. (Handskarna behålls kanske inte alltid riktigt på hela tiden) 
Att ogräsrensning är terapi för mig och att jag faktiskt gillar det förstår inte alla sig på men för mig är det verkligen något jag mår bra av att göra. 

Barnen hjälper till en liten stund ibland men leker för det mesta väldigt bra tillsammans. Har i början på våren fått springa var och varannan minut för att hämta sonen som springer mot vägen, men tur är väl att det inte är någon huvudväg. Nu händer det mer sällan, då han kommit på hur kul en sandlåda kan vara, speciellt om storasyster är med.

Nej, nu är det dags att ta sig ut igen. Lunchen är uppäten och idag finns inga ursäkter att vara inne. Det är ju dessutom sommarvärme ute. Helt underbart! Hoppas ni också får möjlighet att njuta av nuet och årstiden. /Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar