1 maj 2014

Miljövänliga lekkläder

Sonen nöter verkligen på sina kläder, så jag behöver "slit-och-släng-byxor".
Det ska finnas olika egenskaper och varianter:

  • Mjuka och sköna för både inomhusbruk och utomhusbruk
  • Byxor som lätt går att dra på andra byxor när man är ute
  • Slitstarka som är extra starka vid rumpa och knän
  • De som är varmare och de som är svalare

Ja, listan kan göras lång. Men det viktiga är att de får gå sönder och bli fula.


I tisdags satt jag vid symaskinen och resultatet blev denna gång 2 lekbyxor av den mjuka varianten.
Det bästa var att de är sydda av 3 gamla tröjor som jag inte använder längre.
Snällt i plånboken och snällt mot miljön.

Beskrivning kan du hitta här och här.

Nu när jag äntligen kommit mig för att börja pyssla och fixa igen så lär det ju bli fler projekt allt eftersom. 
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar