12 februari 2014

Övermogen avokado som hårvård m.m

Får du som jag ibland en övermogen avokado?
I sådana fall så kommer här lite tips på vad du kan göra med den.

Mosa/mixa avokadon. Använd den sedan som: 

1. Hårinpackning - blöt håret, massera in avokadon i håret och låt verka ca. 5 min. Skölj ur och tvätta håret som vanligt.
(OBS, används till normalt/torrt hår.)

2. Ansiktsmask - tvätta av ansiktet, massera in avokadon och låt verka en stund och tvätta sedan ansiktet. 
Perfekt på vinterhalvåret om man som jag blir lite torrare i hyn.

Avokadoskalet kan också komma till nytta:

Fotpeeling - skrubba fötterna med avokadoskalets utsida när du ändå står i duschen och använd sedan insidan för att smörja in fötterna med, tvätta av. (Varning, det kan bli halt på golvet av avokadon) 


Visste du att om man låter en avokadokärna ligga i t.ex guacamolen så håller den sig grönare och fräschare längre?

Nu ska jag smita hemifrån en stund och dricka te, mysa och prata allt och inget med min fina vän.
/Sofia 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar