2 september 2014

Enhet

Jag tror att det är många med mej som är totalt döless på dagens politik. På grund av bristande intresse för det som de stora partierna har att erbjuda bryr man sej överhuvudtaget inte om politiken - förutom när det blir dags för val och man känner att det är en skyldighet att vara någorlunda insatt så att man iallafall kan rösta på det någorlunda bra partiet.

Men så helt plötsligt får jag höra talas om Enhet. Ett parti som ställer upp i riksdagsvalet (och vissa kommunval, om jag förstått det rätt) med en helt annan sorts politik! Ett annat tänk - ett annat samhällssystem - ett annat fokus - än alla andra partier jag har stött på. Ett samhälle som gynnar både människan och naturen. Några av de intressanta punkterna man kan läsa om på hemsidan är att yttre fred skapas genom inre frid, idén om att ge alla en basinkomst, ett samhälle som också ser till våra känslomässiga och andliga behov, ett samhälle där man önskar att alla ska få känna meningsfullhet i det som de gör o.s.v. Ja, det låter ju nästan för bra för att vara sant. Men tänk om det går att leva så? Tänk om man kan bygga ett samhälle utan att allt ska handla om makt och pengar!? Absolut värt att testa, tycker jag. Gå in på hemsidan och läs mer. Fundera och se till att rösta med hjärtat detta val.
Här finns hela partiprogrammet för den som är intresserad.

Fortfarande ingen större matlagningsinspiration.
Idag blev det den här soppan. God!
Sannah

2 kommentarer:

  1. Åh vad underbart kul att du har hittat Enhet. Jag hittade själv Enhet för ett år sedan och brinner för allt hållbart, ekologiskt, hälsosamt och kärleksfullt för våra liv och alla barns framtid. Vad kul att du delar här, hoppas det är ok att jag länkar detta inlägg på Enhets facebooksida? Det är kul att veta att vi blir fler och fler som röstar med hjärtat. Enhet växer så det knakar verkligen nu!! Jag känner sånt fantastiskt hopp och glädje för vår fantastiska värld och framtid tillsammans! Kram kram, Johanna <3 https://www.facebook.com/groups/enhet/?fref=ts Ska läsa igenom din fina blogg här, den är helt i min smak :)

    SvaraRadera
  2. Åh! Vad roligt att höra :)
    Jag hoppas verkligen att fler och fler kommer upptäcka den fantastiska möjligheten förändringen som Enhet vill komma med skulle bidra med till samhället och var och en som är en del av det!
    Sannah

    SvaraRadera