20 februari 2016

Pajskal med quinoa eller amaranth

Jag var på biblioteket med dottern igår. När jag kommer in ser jag den här boken det första jag gör:


Intressant och många fina vegetariska recept. Mycket gluten- och mjölkfritt samt raw.


Det fanns ett recept på pajskal som jag fastnade för och ville testa. Tänkt och gjort.
Jag använde amaranth istället för quinoa som stod i originalet.

Ingredienser:
1 dl ekologisk amarant/quinoa (okokt)
1/2 dl ekologiska solrosfrön
1 ekologiskt ägg
Ev. Salt

Gör så här:
Koka amaranth/quinoa enligt anvisningar på förpackning. Skölj kallt.
Blanda med frön och ägg.
Häll smeten i en pajform.
Grädda på 200 grader i mitten i 8 min. 
Tryck upp kant med hjälp av sked.
Grädda ett par minuter till.


Fyll med gott innehåll och grädda tills pajen är färdig.


Här blev det tacofärsrester från gårdagen med majs och zucchini, äggstanning och halloumi.
Sannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar