28 maj 2015

Sommaren närmar sig



För ungefär ett år sedan skrev jag detta inlägg.
Ett inlägg med recept för att göra svartvinbärsblads-dricka.
Så gott!



I fjol testade jag också att frysa in bladen i påsar.
I februari gjorde jag en sats av de nedfrusna bladen och det funkade alldeles utmärkt det också.
Då behöver man inte göra så stora satser utan kan förvara bladen i platta paket och göra när man känner för det.

Jag mätte upp rätt volym blad och hällde det i en påse. Sedan tog jag bort luften från påsen och knöt igen. Superenkelt!
Helt klart något som börjar bli dags snart för min del att göra.
Kanske era vinbärsblad redan hunnit bli lite större än mina? Då är det dags!


Här hemma har vi haft ett "sjukt-hus". Först dottern som låg, sedan jag och tillslut sonen också.
Jag hade både halsont, feber, tendens till infektion i ögon, orkeslös, hemsk huvudvärk och en tand som ville börja komma fram. Ingen trevlig kombo, tur att min make kunde vara hemma och vårda barnen, så att jag fick tillfriskna. 

Idag har jag klippt gräs och varit ute i trädgården och känner mig ganska pigg och fräsch igen.
/Sofia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar