24 oktober 2013

Varför denna blogg?

Sofia:

Då var det dags att börja blogga. Jag och Sannah har pratat om detta ett tag nu och äntligen är vi igång!
Varför denna blogg? Jo, för att jag älskar att laga mat och baka. Jag använder mig av råvaror som är så naturliga som möjligt och använder ekologiskt så långt det går! Lagar så mycket som möjligt från grund och botten, speciellt till mina barn. Jag tar också hänsyn till olika överkänsligheter och allergier som finns runt omkring mig i min vardag. Pysslar på i min trädgård och odlar eget. Jag jobbar inom friskvården som massör när jag inte är hemma med barnen. Kost och träning m.m som gynnar en hälsosammare livsstil ligger mig varmt om hjärtat (även om jag nuförtiden får prioritera och tänka lite annorlunda för att få tid och hinna med vissa delar).

Det är vad jag vill dela med mig av. Lite tips och förhoppningsvis inspiration till Dig som läsare.

Sannah:

Jahaja, då var det dags. Spännande!
Som sagt, har vi pratat ett tag om att starta en blogg, men varför då?
Jag tycker att det vore väldigt roligt att få inspirera andra till en, i mina ögon, hälsosam livsstil.
Hälsa och allt vad det begreppen innebär är ett stort intresse för mig, och jag tycker om att skriva, så då borde ju en "hälsoblogg" passa bra. Och för att dra en koppling till bloggnamnet: Naturligt-visst!, så tror jag hälsa i stort sett går hand i hand med att leva "naturligt". Vad nu det ordet innebär. Men för mig så hör helt enkelt hälsa och naturligt ihop!
Min tanke är att bidra med enkla, "hälsosamma" och näringsrika recept, baserade på rena råvaror (gärna ekologiska). Många kommer säkert att vara glutenfria och innehålla mindre mängd socker än andra liknande recept. En del barnmat kommer säkert också att presenteras eftersom jag är mamma till ett barn som just börjat utforska annan föda än bröstmjölk.
Det kommer säkert även en del inlägg kring kost. Vad är bra mat? Vilka vitaminer och mineraler behöver vi få i oss? Mina tankar och funderingar kring detta.
Träning är ju också en stor del i hälsobegreppet och därför kommer jag nog även skriva en del om detta.
Övriga livsstilsfaktorer som sömn, gemenskap, prioriteringar, stress och relationer kommer säkerligen också att beröras.

Och något ni som läsare kan tänka på är att vi inte är sponsrade av företag eller liknande utan de tips och rekommendationer som vi ger är personliga.

Hoppas ni kommer att finna glädje i att ta del av det vi skriver framöver!


3 kommentarer:

  1. Kul tjejer
    Lycka till med er blogg

    SvaraRadera
  2. Grymt bra idé! Ska bli spännande att följa!

    SvaraRadera
  3. Rebecka Israelsson4 november 2013 kl. 17:46

    Grymt bra idé! Ska bli spännande att följa!

    SvaraRadera