11 juni 2014

Möjligheternas stad

En snabbvisit i Uppsala och några dagar i Stockholm är gjorda. Jag passade på att gå till goodstore och handla lite i Stockholm. Det finns ett fint utbud av glutenfria alternativ som också är utan vete. Att det dessutom är ekologiskt är ju bara plus i kanten. Så helt klart ett tips när möjlighet ges att kika in där, eller på deras hemsida. Sannah har tidigare också tipsat om samma ställe.

I överlag så finns det såklart ett större utbud i en större stad där efterfrågan är därefter och då får man passa på att köpa och testa nya varor. Jag var speciellt ute efter durramjöl denna gång för det har jag länge velat testa och så fort jag får chansen skall det bakas.

Mer om olika mjölsorter tänkte jag göra ett inlägg om ganska snart, så håll utkik efter det. 

Vi har haft otroligt härliga dagar med sol, bad, umgåsning och museer. Intensivt men ändå lugnt. Vi har denna gång prioriterat att få umgås med vänner men ändå inte hunnit träffa alla vi velat så ett återseende i denna stad, om inte allt för länge behöver vi göra. 
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar