7 april 2014

Polentagröt

Gröt är något som vi har ätit mycket sista veckorna till frukost på vardagarna.
Men nu behövdes lite omväxling från havregrynsgröten.
Jag hade glömt bort polentan och idag fick det bli polentagröt till mig och barnen.
Dotterns betyg var att gröten var jättegod.

Idag använde jag mig av hälften havredryck och hälften risdryck i gröten och den blev väldigt söt och god av risdrycken.
Gröten får en fylligare smak om du använder någon sorts dryck/mjölk.

Ingredienser:
Till 2 portioner

5 dl vatten eller dryck/mjölk av något slag
1 dl polenta
Lite salt

Gör såhär:

Koka upp vätskan och rör sedan ned polentan och tillsätt salt.
Låt småkoka/puttra på svagare värme i ca. 5 min.

Servera med bär/färsk frukt/sylt och den dryck du vill ha till din gröt.

Trevlig måndag!
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar