28 april 2014

Min helg i Stockholm

Onsdag kväll förra veckan började jag känna av halsen. Och mycket riktigt var det en förkylning på G. Jag började proppa i mig lite kokosolja, extra vitamin D, försvar (alpha plus) och kollodialt silver. Förutom det drack jag peppermyntsdroppar i vatten och te på färsk ingefära. På torsdagen var jag helt tung i huvudet och visste inte hur jag skulle göra. Avboka utbildningen eller ej?
Fredag morgon var huvudet inte lika tungt så jag bestämde mig för att åka. Dock med snuva som bara den. När vi kom fram till Stockholm träffade vi min bror och hans flickvän en snabbis. Trevligt! Och så blev det mongolisk buffé på Östermalm. Gott! Dock en väldigt stark första tallrik. Men det kanske bara var bra för min förkylning.
På lördag var det så dags för Hårmineralanalys utbildningen. Äntligen!
Vi var 21 st (om jag minns rätt) varav endast en kille. Utbildningen, som hölls av My Dahling, var väldigt intressant och lärorik. En hel del kände jag redan till sedan tidigare, eftersom jag har läst på. Men många nya saker fick jag höra också. Framöver ska all denna vetskap omvandlas till praktisk kunskap, det blir en utmaning! Dessutom är kroppen, och mineraler och vitaminers funktion och relation till varandra så oerhört komplicerat så man kommer nog använda hela livet till att lära sig mer om detta. Jag fick ta fram snorpappret alldeles för många gånger under dagen men annars var den väldigt bra!
På söndag fortsatte utbildningen och under lunchen träffade jag en härlig vän som bor i Stockholm. Vi tog oss ett besök på goodstore, butik med ekologiska och vegetariska livsmedel, som låg väldigt nära till. Jag fick lov att köpa hem lite produkter och kommer nog att beställa mer via internet framöver. 
Jag fick ett diplom på att ha avklarat steg 1 av utbildningen och nu är det alltså upp till mig att göra 20 analyser innan det är dags för steg 2. 
Om du är intresserad av att göra en analys, hör av dig! Antingen till mig eller Anatoma Rehab, där jag kommer att praktisera/jobba.
Vi rullade hem till Ö-vik på kvällen/natten. Magen mådde inte så bra av att bara ha suttit still hela helgen och jag började även känna av herpesviruset. Jag har klarat mig ifrån det under mer än ett år men nu var det alltså dags för ett utbrott igen. Inte så konstigt med tanke på att jag "struntade" i min förkylning. Men men, det är väl straffet jag får ta. 

Nu är det alltså fokus på att vila och bli frisk. Och sen, full fart med analyser! Jag ska också tenta av kurserna jag gått i vår. Får se om jag får ihop allt med att vara mamma också. Det blir spännande!
Sannah

2 kommentarer:

  1. jag har också rätt mycket problem med herpesvirus på läppen, har du något förslag eller tips när du får utslagen?

    /hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick utslaget nu mellan mun och näsa, retad hud av all snytning. Det kan ju komma på olika ställen i ansiktet men ofta på samma ställen på samma person. Jag har nästan hunnit glömma vad jag brukar använda. Men kollodialt silver har jag använt idag. Teetree kan vara ett alternativ. Funderar på att kombinera kollodialt silver och kokosolja som båda ska vara bra mot virus så får vi se hur det går.
      Just det, kom på nu, herstat som man kan köpa på hälsokost butiker brukar vara bra också! Måste in och köpa det imorn.
      Med tanke på utbildningen jag gick så är balansen mellan zink och koppar betydande för om man har lätt för att få bakterie eller virusinfektioner. Får man virus ofta kan koppar vara högt. Detta kan man se om man gör en analys.
      Nu ska jag försöka bli kvitt utslaget och hoppas kuren ska göra susen :)
      Hör gärna av dej om du hittar nåt som funkar bra för dej!
      Sannah

      Radera