5 april 2014

Tee tree oil

När finnarna började etablera sig i tonåren, oinformerad som jag var, testades diverse produkter. Det finns ju otaliga på marknaden. Konstigt nog hittade jag inget som fick bukt på dom.

Några år senare träffade jag min man och fick på så sätt lite ny informationsinput. Slutade dricka mjölk. Och vips! Knappt några finnar alls. Konstigt, kan tyckas. Dock så sant. Absolut värt att testa! Man behöver inte köpa massa dyra ansiktsprodukter utan sparar snarare pengar.

Hur som helst så kan någon finne hitta sig fram ibland ändå. Och det kan ju ha sin orsak. Ja hormonerna som ska försöka hitta tillbaka till "det normala" efter graviditet och amning till exempel. Och även om en finne inte är det största problemet i hela världen tycker jag det är skönt att göra nånting för att hjälpa läkningen lite på traven. Och till det finns världens bästa tee tree oil. Helt suveränt bra! Prisvärd, naturlig och väldigt dryg, eftersom du behöver sån liten mängd.

Min ansiktsvård består helt enkelt av att tvätta ansiktet morgon och kväll med vatten. Inget mer. Och sen använder jag tee tree oil vid behov. Och min hy i ansiktet mår väldigt bra måste jag säga. Tänk så enkelt det kan vara! Men då ska man ju veta att det sällan utsätts för smink-attacker, vilket säkert bidrar med sitt också.

Hur som helst, tee tree kan alltså användas när man har
- finnar (acne)
- svamp
- insektsbett
- eksem
- psoriasis
- diverse hudutslag
- m.m.

Tee tree fungerar bra mot bakterier, virus och svamp vilket gör den till en allround-produkt. Observera att oljan är väldigt stark och koncentrerad, så beroende på hur man använder den kan den behövas spädas ut med någon annan slags olja.

Trevlig helg!
Sannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar