2 april 2014

Söndagsmiddag mitt i veckan

Nu mitt i veckan tänkte jag konstigt nog inspirera matlagningstankar med vår söndagsmiddag.
Jag hade inte planerat riktigt vad vi skulle äta. Vid tvåtiden tog jag fram två kycklingfiléer för att tina. När det närmade sig matlagning lade jag dom i vattenbad med varmt vatten för att snabba på upptiningen lite.
Ungefär en timme innan maten skulle serveras sattes ugnen på 200 grader.
Jag skalade några rödbetor och skar i mindre bitar. Dessa ugnsstektes i ca 40 min tillsammans med olivolja och smör, havssalt och rosmarin. Mums! Även gott att äta kallt.
Kycklingfiléerna klipptes i bitar och stektes i smör med havssalt, peppar, citron, cayenne, basilika och oregano.
Jag hade tidigare under dagen kokat quinoa. Så då slängde jag ihop en quinoasallad med fetaost, babyspenat, tomat, sockerärtor, gurka och pak choi. Gott att ringla lite olivolja över den sen!
Slutligen stektes några skivor zuccini med salt och peppar i olivolja.
Det kanske verkar krångligt och mycket att hålla reda på men jag tycker det var väldigt smidigt och enkelt faktiskt. Smakrikt och gott blev det!
Sannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar