6 januari 2014

Enkelt och gott med kyckling

Igår hade jag tagit fram och tinat kyckling men visste inte vad jag skulle hitta på med den. Vi hade inte så mycket hemma heller. Men jag fick till en middag ändå.
Ris, smörstekta haricotsverts med lite salt och vitpeppar, 2 kycklingfiléer tillagade i ugnen (25-30 min på 200 grader) med salt, peppar, cayenne och en kryddblandning som jag köpte på rhodos "mix for fetacheese", bestående av oregano, timjan, persilja och paprika. Jag hade olivolja i botten på formen och la lite smör på filéerna och smulade en 1/2 fetaost över. Till detta såklart lite råa grönsaker också. Gott och enkelt!


Kryddblandningen ovan är verkligen supergod! Perfekt att strö över fetaosten innan man värmer den i ugnen tillsammans med squash eller/och tomat.

Idag ska jag försöka mig på att göra nå slags biffar med röda linser och sötpotatis. Blir resultatet lyckat kommer ett recept här framöver.
Sannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar