7 januari 2014

Bodyscrub

Jag försöker använda så naturliga hud- och hårvårdsprodukter som möjligt.
Så idag tänkte jag bjuda på en bodyscrub som är skön att använda i duschen och superenkel att göra.

1 del olja och 2 delar socker är allt som behövs.
Jag brukar dock droppa i några droppar med ekologisk eterisk olja också, för att få en lite godare doft.
Det går nog också bra med några droppar citron eller limesaft också om man vill.

Jag använder sesamolja eller olivolja i min scrub.
Denna gång blev det olivolja.

Så här gör du:
Rör ner oljan med sockret och droppa i några droppar med eterisk olja och blanda om.
Man kan anpassa mängden socker beroende på hur tjock konsistens man vill ha på scruben.
Förvara i en glasburk eller liknande med tättslutande lock.
Försök att undvika att det kommer  vatten i scruben, sockret kan då smälta vad jag har förstått.

Hoppas ditt nya år har fått börja bra! 
Själv har jag hunnit med att ha liten minisemester med familjen och kaklat klart i våran tvättstuga.
Ha en skön tisdagskväll /Sofia





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar