10 november 2013

Krydda i livet


Jag ville ha citrontimjan i min laxpastasås som jag gjorde för en stund sedan, 
men jag hade ingen torkad hemma.
Känslan av att då inse att den färska timjan ute fortfarande är riktigt fräsch och väldigt användbar gav mig ett lyckorus. Jag tog på mig skorna och hämtade det jag behövde och det spreds en härlig doft av att ta med mig den in. Kunde inte låta bli att ta en bild och gå och lukta lite extra på den där ute efter att vi ätit.
Sen att min man frågar om jag har citron i såsen och jag kan svara att det är av citrontimjan som smaken kommer blev pricken över i. Att kunna äta så underbart god färsk timjan som odlats av mig ute i mitt lilla krydd och örtland, fast det är 10 november och jag bor i Norrland. Det gav mig den där lilla extra härliga och ljusa känslan trots grå och mörk årstid.

/Sofia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar