6 augusti 2014

En svalkande smoothie

Jag tog mig ut för att plocka hallon och svarta vinbär nu på förmiddagen. Så kul att kunna fylla frysen med egenplockade bär! Lilla L höll ut ett bra tag men till slut så var det nog så vi gick hem för att äta lite mellanmål. Smoothies är ju perfekta sånna här dagar och idag blev det som följer. 2 stora glas räcker receptet till.

Ingredienser:

1,5 dl frysta ekologiska/egenplockade hallon
3/4 dl granatäppelkärnor
1 nektarin
2,5 dl kall ekologisk kokosmjölk
1 dl vatten
1 tsk lakritspulver

Gör så här:

Mixa allt till en härligt svalkande smoothie.

I eftermiddag blir det sol, bad och vattenskidor. Nice! Men om jag ska vara ärlig längtar jag nästan efter en riktigt regnig dag så att man får vara inne och baka, ta det lugnt och mysa.
Men men..dom dagarna kommer man nog också få för många av i höst så nu ska jag fortsätta njuta av solen!
Sannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar