25 augusti 2014

En höst på intågande

Sommaren fick verkligen ett tvärt slut. Augusti har inte bjudit på mycket sensommarkänsla. Men men... Vi fick ju ordentlig sommar i juli iallafall.

Det sparsamma bloggandet från min sida beror till stor del på att jag fått mat-torka. Jag har alltså noll inspiration och motivation till att laga mat. Det känns som att det blir samma saker jämnt och ständigt. Till viss del beror det kanske på min dotters brist på villighet att äta varierat just nu, då blir det lätt att man lagar det som går hem. Hon behöver ju all man hon kan få i sig, särskilt med tanke på kommande operation i höst. Nåja.. Ni får gärna komma med tips och idéer på mat! Annars använder jag mig gärna av de recept som redan ligger ute på bloggen.
Att höstkänslan är stor visar sig även i mitt sug för att börja sticka. Jag beställde nyss hem lite garn från yll och tyll och har börjar sticka en filt till den lilla krabaten i min mage. Vi ska nämligen bli fyra i familjen kring jul. Närmare bestämt beräknat på självaste julafton så vi ser fram emot en härlig julklapp!

Jaa, inget nytt recept denna gång heller. Men förhoppningsvis tar mat-torkan slut snart. 
Ni får hålla till godo med Sofias inlägg så länge!
Sannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar