22 februari 2014

Mangodessert

Vi fick spontant besök igårkväll. Först till middagen och senare på kvällen kom det fler :)
Sådana gånger tar man vad man har.
Denna gång blev det såklart te (det finns alltid hos oss, 20-30 sorter),
popcorn och något som fått namnet mango bango.

Mango bango är fryst mango, grädde och lite vaniljsocker.
Går också att använda kokosmjölk om man vill istället för grädde. 
Jag brukar mixa mangon i matberedaren tills den blir smulig och sedan tillsätta vaniljsocker.
Sist mixar jag med grädde och häller i den lite i taget tills jag fått önskad krämighet.
Servera genast (eller ställ in det i frysen några minuter)

Jag tipsade om en sådan här dessert i detta inlägg.

Hoppas du får en fin helg. Jag började min med att skotta för 3:e gången på 1 dygn.
Jag tycker att det är ett bra tillfälle att få lite träning, jag försöker hitta min träning i vardagens sysslor.
/Sofia





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar