10 november 2014

Ugnspannkaka

Idag behövde jag något som var lättsamt att laga till lunch. Så det fick bli en ugnspannkaka. Jag tycker att den passar under snabbt och enkelt då det går snabbt att röra ihop och sedan har man tid att fixa med annat som man vill göra, medan den gräddas i ugnen.

Jag använder mig av detta recept.
Den enda skillnaden är att jag häller smeten i en smord långpanna (36x26 cm) och gräddar den i 225 grader i ca. 30 min.

Bra när man inte orkar stå vid spisen och det nästan inte finns någon mat hemma ;)
Blir det rester över så är det bara att dela pannkakan i mindre bitar och steka i smör vid ett senare tillfälle. Supergott enligt mig och maken.

Jag har haft några veckor med en hel del att göra/planera/plugga m.m.
Men nu kanske det lugnar sig lite så jag kan börja blogga igen.
Har rätt många inlägg på kö :)
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar