30 maj 2014

Korv/hamburgerbröd

Äntligen har min inspiration för matlagning och bakning kommit tillbaka. Den har legat lite lågt ett tag så vi har haft ganska tomt både i frys, kylskåp och skafferi. Men i onsdags fyllde jag på lite med både bröd och fröknäcke och mitt mål är att lyckas  med glödhoppor innan helgen är slut också. Igår däremot testade jag ett recept på korvbröd som kommer fungera lika bra som hamburgerbröd tror jag. Det blev ett matigt och smakfullt bröd. Sonen ville bara äta det som det var och med smör blir det bra som en macka också. Ska pröva framöver att få till ett mandelfritt alternativ också.

Receptet hittade jag på denna sida.

Korv hör inte till vardagen här hemma. Vi kan ha prinskorv till jul annars ska det vara hög kötthalt och gärna lamm eller nötkött eftersom vi undviker fläsk till stor del. Men igår var vi bjudna på kalas och  något undantag kan vi faktiskt göra.

/Sofia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar