10 februari 2016

Broccolisoppa

Soppa är perfekt till lunch. Tyvärr blir det ändå alldeles för sällan jag lagar det.
Hur som helst testade jag en variant förra veckan som blev god. Frös in och kunde njuta en gång till.

Ingredienser:
250g fryst ekologisk Broccoli
3 stora ekologiska Potatis
2 ekologiska morötter
5 dl ekologisk Havredryck
5 dl vatten
1-2 msk Phillaost
1-2 msk ekologiskt Smör
Ekologiskt Örtsalt
Ekologisk pressad Citron
Ekologisk Timjan
Ekologisk persilja
Ekologisk dill
(ekologisk feta ost eller halloumi)

Gör så här:
Skär potatis och morötter i mindre bitar. Stek lätt i smör i en gryta. Tillsätt resterande ingredienser och låt koka ca 10 minuter. Mixa med stavmixer till en slät soppa. Smula fetaost/riv halloumi över soppan vid servering.

Tyvärr hittar jag inte bilden jag tog. Lägger till den om jag får tag på den.

Ha en fin kväll!
Sannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar