27 april 2015

Morotsbröd

Här kommer ett recept på snabblagat morotsbröd. 
Jag hittade receptet på lchfgourmet.se


Ingredienser:
Till 4 personer

3 ägg
1,5 msk psylliumfröskal/fiberHusk 
1,5 msk mandelmjöl
4,5 msk pofiber
1,5 tsk bakpulver
En nypa salt/örtsalt
1,25 dl morot som är finriven

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader.
Rör ihop alla ingredienser och låt svälla i 5 min. Bred ut smeten till en rund kaka på bakplåtspapper så att den blir ca. 0,5 - 1 cm tjock. Grädda i ugnen 10 min. 
Låt svalna lite, skär upp och servera. 
(Liten uppdatering: ett tips är att vispa äggen först, då blir brödet fluffigare. 6/9-15)

Det blev frukostmackor för oss idag. Vi hade philadelphiaost/mjuk getost och grönsaker på dem. De blir ganska tunna men de gick ändå att dela och smöra i mitten så att det blir en dubbelmacka om man vill ha det så.

Jag blir så glad när jag kan hitta på eller hittar recept som är bra att äta, goda och samtidigt går snabbt att laga/baka. Det underlättar vardagen!
/Sofia

1 kommentar: