27 november 2015

Brödtips

Nu var det ett tag sedan igen.

Här om dagen så bakade jag glödhoppor, det var väldigt längesedan sist.
Men denna gång bytte jag ut 3 dl av rismjölet och tog hälften quinoa och hälften havremjöl istället.
Blev faktiskt riktigt bra. 

Ett annat tips är detta bröd.

Valnötsbullar

De innehåller lite kolhydrater och är gjorda på frö och nötmjöl. Blev som en mjuk variant av fröknäcke kan man säga. Pålägg vill man nog ha, dottern tyckte de var gott med getost på. 
I receptet skulle det vara kesella men jag använde créme fraiche. Det går säkert lika bra att byta ut mot ett mjölkfritt alternativ också för den som vill.
Jag köpte denna mix på en hälsokostbutik i Östersund.
Här är ett recept som verkar likna mixen jag hittade.
Det ska jag absolut pröva. 

Snart är det advent och julen närmar sig. Så håll lite koll här på bloggen, det kommer dyka upp lite inspiration till julbakandet m.m
/Sofia




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar